Obsah
Informace zveřejňované o povinném subjektu podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
-
- 1. Název
- Obec Mostek
-
- 2. Důvod a způsob založení
2.1 Důvod a způsob založení povinného subjektu
Obec Mostek vznikla jako územní samosprávní jednotka podle zákona č. 367/1990 Sb., o obcích ve znění pozdějších předpisů dnem voleb do obecního zastupitelstva v roce 1990.
Obec vykonává svoje funkce podle zákona č. 128/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů.Obec Mostek je zřizovatelem příspěvkové organizace Základní škola a Mateřská škola, Mostek, okres Trutnov, IČ: 75017415
2.2 Podmínky a principy činnosti
Obec Mostek je dle ust. § 2 zák. č. 128/2000 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů, veřejnoprávní korporací a vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývajících.
Na základě tohoto zákona obec vykonává samostatnou a přenesenou působnost.Obec Mostek vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající, tedy je právnickou osobou s plnou právní subjektivitou. Posláním obce je zajištění veřejné správy na svém území, případně výkon státní správy v územním obvodu, za podmínek stanovených zákony (zejména hlava sedmá Ústavy ČR, a §§ 35-66 zák. č. 128/2000 Sb., o obcích, v platném znění).
Obci bylo přiděleno Českým statistickým úřadem identifikační číslo organizace 00278157.
Obec spravuje své záležitosti v samostatné působnosti a vykonává státní správu v přenesené působnosti v rozsahu stanoveném zvláštními zákony. Obec Mostek vykonává správu v přenesené působnosti v oblasti matriční. Obec Mostek má i stavební úřad.
Obec má vlastní majetek a finanční zdroje, hospodaří s nimi samostatně za podmínek stanovených zvláštními zákony.
Statutárním zástupcem obce je starosta.
-
- 3. Organizační struktura
- Obec Mostek
- Zastupitelstvo
- Finanční výbor zastupitelstva
- Kontrolní výbor zastupitelstva
- Školský, kulturní, zdravotní a sociální výbor
- Výbor pro sport a volnočasové aktivity
- Stavební, požární a bezpečnostní výbor
- Inventární a likvidační výbor
- Výbor pro životní prostředí, veřejný pořádek a veřejnou zeleň
- Výbor mediální a pro rozvoj obce
- Bytový a pozemkový výbor
- Stavební úřad
- Základní škola a Mateřská škola, Mostek, okres Trutnov
- JSDH Mostek
- Zastupitelstvo
- Obec Mostek
-
- 4. Kontaktní spojení
- Mostek 34
54475 Mostek
pokladna, mzdy: 499 691 276
starosta, místostarosta: 499 691 322
stavební úřad: 499 691 344
ústředna, matrika, pozemky: 499 691 208
Fax: 499 691 344
E-mail: info@mostek.cz
WWW: www.mostek.cz/
ID Datové schránky: 8ribcna
-
- 4.1 Kontaktní poštovní adresa
- Mostek 34
54475 Mostek
-
- 4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu
- Mostek 34
54475 Mostek
-
- 4.3 Úřední hodiny
pondělí 8:00 - 13:00 14:00 - 17:00 Obecní úřad a stavební úřad středa 8:00 - 13:00 14:00 - 17:00 Obecní úřad a stavební úřad
-
- 4.4 Telefonní čísla
- pokladna, mzdy: 499 691 276
starosta, místostarosta: 499 691 322
stavební úřad: 499 691 344
ústředna, matrika, pozemky: 499 691 208
-
- 4.5 Adresa internetové stránky
- www.mostek.cz/
-
- 4.6 Adresa podatelny
-
- 4.7 Elektronická adresa podatelny
- e-podatelna@mostek.cz
-
- 4.8 Datová schránka
- ID Datové schránky: 8ribcna
-
- 5. Případné platby lze poukázat
- ČSOB: 125429089/0300 (Československá obchodní banka, a.s.)
-
- 6. IČO
- 00278157
-
- 7. Plátce daně z přidané hodnoty
- DIČ: CZ00278157
-
- 8. Dokumenty
-
- 8.1 Seznamy hlavních dokumentů
- Hlavní dokumenty
-
- 8.2 Rozpočet
Klikací rozpočet
Rozpočty
Rozpočet obce na rok 2008 Datum vložení: 16.09.2015
Rozpočet obce na rok 2009 Datum vložení: 16.09.2015
Rozpočet obce na rok 2010 Datum vložení: 16.09.2015
Rozpočet obce na rok 2011 Datum vložení: 16.09.2015
Rozpočet obce na rok 2012 Datum vložení: 16.09.2015
Rozpočet obce na rok 2013 Datum vložení: 16.09.2015
Rozpočet obce na rok 2014 Datum vložení: 16.09.2015
Rozpočet obce na rok 2016 Datum vložení: 25.02.2016
Rozpočet obce na rok 2017 Datum vložení: 27.02.2017
Rozpočet obce na rok 2018 Datum vložení: 14.12.2017
Rozpočty - Návrh střednědobého výhledu rozpočtu
Návrh střednědobého výhledu rozpočtu obce Mostek na roky 2020 - 2024 Datum vložení: 25.11.2019
Rozpočty - Schválený střednědobý výhled rozpočtu
Rozpočty - Schválený střednědobý výhled rozpočtu 2017-2021 Datum vložení: 04.08.2017
Schválený střednědobý výhled rozpočtu 2020 - 2024 Datum vložení: 13.12.2019
Schválený střednědobý výhled rozpočtu na období 2018 - 2021 Datum vložení: 22.02.2018
Rozpočty - Návrh rozpočtu
Návrh rozpočtu pro rok 2020 Datum vložení: 25.11.2019
Rozpočty - Schválený rozpočet
Rozpočet 2019 Datum vložení: 21.12.2018
Schválený rozpočet 2021 Datum vložení: 13.08.2021
Schválený rozpočet na rok 2020 Datum vložení: 13.12.2019
Schválený rozpočet obce Mostek na rok 2021 Datum vložení: 10.12.2020
Schválený rozpočet obce Mostek na rok 2022 Datum vložení: 10.12.2021
Rozpočty - Schválené rozpočtové opatření
Rozpočtové opatření č. 22/2018 Datum vložení: 21.12.2018
Schválené rozpočtové opatření 10/2017 Datum vložení: 03.01.2018
Schválené rozpočtové opatření 14, 15, 16/2017 Datum vložení: 01.11.2017
Schválené rozpočtové opatření 5, 6, 7/2017 Datum vložení: 04.08.2017
Schválené rozpočtové opatření 8, 9/2017 Datum vložení: 04.08.2017
Schválené rozpočtové opatření č. 1/2017 Datum vložení: 04.08.2017
Schválené rozpočtové opatření č. 1/2018 Datum vložení: 10.01.2018
Schválené rozpočtové opatření č. 1/2019 Datum vložení: 08.02.2019
Schválené rozpočtové opatření č. 1/2020 Datum vložení: 04.03.2020
Schválené rozpočtové opatření č. 1/2021 Datum vložení: 24.02.2021
Schválené rozpočtové opatření č. 1/2022 Datum vložení: 28.02.2022
Schválené rozpočtové opatření č. 10,11,12/2018 Datum vložení: 27.08.2018
Schválené rozpočtové opatření č. 10/2019 Datum vložení: 04.10.2019
Schválené rozpočtové opatření č. 10/2020 Datum vložení: 22.10.2020
Schválené rozpočtové opatření č. 10/2021 Datum vložení: 13.10.2021
Schválené rozpočtové opatření č. 11,12/2017 Datum vložení: 11.09.2017
Schválené rozpočtové opatření č. 11/2019 Datum vložení: 07.11.2019
Schválené rozpočtové opatření č. 11/2020 Datum vložení: 10.12.2020
Schválené rozpočtové opatření č. 12/2019 Datum vložení: 07.11.2019
Schválené rozpočtové opatření č. 12/2020 Datum vložení: 10.12.2020
Schválené rozpočtové opatření č. 13/2017 Datum vložení: 10.10.2017
Schválené rozpočtové opatření č. 13/2018 Datum vložení: 03.10.2018
Schválené rozpočtové opatření č. 13/2019 Datum vložení: 13.12.2019
Schválené rozpočtové opatření č. 13/2020 Datum vložení: 04.01.2021
Schválené rozpočtové opatření č. 14, 15, 16/2018 Datum vložení: 10.10.2018
Schválené rozpočtové opatření č. 14/2019 Datum vložení: 13.12.2019
Schválené rozpočtové opatření č. 17, 18 a 19/2018 Datum vložení: 01.11.2018
Schválené rozpočtové opatření č. 17/2017 Datum vložení: 08.11.2017
Schválené rozpočtové opatření č. 18/2017 Datum vložení: 07.12.2017
Schválené rozpočtové opatření č. 19/2017 Datum vložení: 04.01.2018
Schválené rozpočtové opatření č. 2/2017 Datum vložení: 04.08.2017
Schválené rozpočtové opatření č. 2/2018 Datum vložení: 19.02.2018
Schválené rozpočtové opatření č. 2/2019 Datum vložení: 17.05.2019
Schválené rozpočtové opatření č. 2/2020 Datum vložení: 15.04.2020
Schválené rozpočtové opatření č. 2/2021 Datum vložení: 24.02.2021
Schválené rozpočtové opatření č. 2/2022 Datum vložení: 09.03.2022
Schválené rozpočtové opatření č. 20 a 21/2018 Datum vložení: 16.11.2018
Schválené rozpočtové opatření č. 20/2017 Datum vložení: 07.12.2017
Schválené rozpočtové opatření č. 3/2017 Datum vložení: 04.08.2017
Schválené rozpočtové opatření č. 3/2018 Datum vložení: 19.02.2018
Schválené rozpočtové opatření č. 3/2019 Datum vložení: 17.05.2019
Schválené rozpočtové opatření č. 3/2020 Datum vložení: 17.07.2020
Schválené rozpočtové opatření č. 3/2021 Datum vložení: 09.04.2021
Schválené rozpočtové opatření č. 3/2022 Datum vložení: 12.04.2022
Schválené rozpočtové opatření č. 4/2017 Datum vložení: 04.08.2017
Schválené rozpočtové opatření č. 4/2018 Datum vložení: 27.02.2018
Schválené rozpočtové opatření č. 4/2019 Datum vložení: 17.05.2019
Schválené rozpočtové opatření č. 4/2020 Datum vložení: 17.07.2020
Schválené rozpočtové opatření č. 4/2021 Datum vložení: 23.04.2021
Schválené rozpočtové opatření č. 4/2022 Datum vložení: 12.04.2022
Schválené rozpočtové opatření č. 5 a 6/2019 Datum vložení: 28.06.2019
Schválené rozpočtové opatření č. 5/2018 Datum vložení: 06.04.2018
Schválené rozpočtové opatření č. 5/2020 Datum vložení: 17.07.2020
Schválené rozpočtové opatření č. 5/2021 Datum vložení: 13.08.2021
Schválené rozpočtové opatření č. 5/2022 Datum vložení: 12.04.2022
Schválené rozpočtové opatření č. 6/2018 Datum vložení: 28.05.2018
Schválené rozpočtové opatření č. 6/2020 Datum vložení: 31.07.2020
Schválené rozpočtové opatření č. 6/2021 Datum vložení: 13.08.2021
Schválené rozpočtové opatření č. 6/2022 Datum vložení: 10.05.2022
Schválené rozpočtové opatření č. 7, 8, 9/2018 Datum vložení: 25.06.2018
Schválené rozpočtové opatření č. 7/2019 Datum vložení: 15.08.2019
Schválené rozpočtové opatření č. 7/2020 Datum vložení: 07.09.2020
Schválené rozpočtové opatření č. 7/2021 Datum vložení: 13.08.2021
Schválené rozpočtové opatření č. 7/2022 Datum vložení: 10.05.2022
Schválené rozpočtové opatření č. 8/2019 Datum vložení: 03.09.2019
Schválené rozpočtové opatření č. 8/2020 Datum vložení: 07.09.2020
Schválené rozpočtové opatření č. 8/2021 Datum vložení: 13.08.2021
Schválené rozpočtové opatření č. 8/2022 Datum vložení: 16.05.2022
Schválené rozpočtové opatření č. 9/2019 Datum vložení: 04.10.2019
Schválené rozpočtové opatření č. 9/2020 Datum vložení: 22.10.2020
Schválené rozpočtové opatření č. 9/2021 Datum vložení: 19.08.2021
Rozpočty - Schválený závěrečný účet
Schválený závěrečný účet 2021 Datum vložení: 10.05.2022
SZÚ 2016 - Inventurní zpráva 2016 Datum vložení: 08.08.2017
SZÚ 2016 - Opatření a náprava chyb Datum vložení: 08.08.2017
SZÚ 2016 - Příspěvková organizace ZŠ a MŠ Mostek 2016 Datum vložení: 08.08.2017
SZÚ 2016 - Zápis ze zasedání ZO - schválení ZÚ 2016 Datum vložení: 08.08.2017
SZÚ 2016 - Závěrečný účet obce Mostek včetně příloh 2016 Datum vložení: 04.08.2017
SZÚ 2016 - Zpráva o výsledku hospodaření za rok 2016 Datum vložení: 08.08.2017
SZÚ 2017 - Inventarizační zpráva Datum vložení: 21.06.2018
SZÚ 2017 - Příspěvková organizace ZŠ a MŠ Mostek 2017 Datum vložení: 21.06.2018
SZÚ 2017 - Zápis ze zasedání ZO - schválení Datum vložení: 21.06.2018
SZÚ 2017 - Závěrečný účet obce Mostek včetně příloh za rok 2017 Datum vložení: 21.06.2018
SZÚ 2017 - Zpráva o výsledku hospodaření za rok 2017 včetně přílohy č. 1 Datum vložení: 21.06.2018
SZÚ 2018 - Inventarizační zpráva za rok 2018 Datum vložení: 28.08.2019
SZÚ 2018 - Příspěvková organizace ZŠ a MŠ Mostek 2018 Datum vložení: 28.08.2019
SZÚ 2018 - Zápis ze zasedání ZO - schválení ZÚ Datum vložení: 28.08.2019
SZÚ 2018 - Závěrečný účet obce Mostek včetně příloh za rok 2018 Datum vložení: 27.08.2019
SZÚ 2018 - Zpráva o výsledku hospodaření za rok 2018 včetně přílohy č.1 Datum vložení: 28.08.2019
SZÚ 2019 - Inventarizační zpráva za rok 2019 Datum vložení: 30.06.2020
SZÚ 2019 - Příspěvková organizace ZŠ a MŠ Mostek rok 2019 Datum vložení: 30.06.2020
SZÚ 2019 - Zápis ze zasedání zastupitelstva obce (schválení ZÚ) Datum vložení: 30.06.2020
SZÚ 2019 - Závěrečný účet obce Mostek včetně příloh za rok 2019 Datum vložení: 30.06.2020
SZÚ 2019 - Zpráva o výsledku hospodaření za rok 2019 včetně přílohy č.1 Datum vložení: 30.06.2020
SZÚ 2020 - Inventarizační zpráva za rok 2020 Datum vložení: 26.04.2021
SZÚ 2020 - Příspěvková organizace ZŠ a MŠ Mostek rok 2020 Datum vložení: 26.04.2021
SZÚ 2020 - Schválený závěrečný účet obce Mostek včetně příloh za rok 2020 Datum vložení: 26.04.2021
SZÚ 2020 - Zápis ze zasedání zastupitelstva obce (schválení ZÚ) Datum vložení: 26.04.2021
SZÚ 2020 - Zpráva o výsledku hospodaření za rok 2020 včetně přílohy č.1 Datum vložení: 26.04.2021
-
- 9. Žádosti o informace
Žádosti o informace podle zákona 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím se podávají:
- ústně – v kanceláři úřadu
- písemně – osobně v kanceláři úřadu nebo poštou na adresu úřadu
Obecní úřad Mostek
Mostek 34
54475 Mostek - e-mailem: info@mostek.cz
- elektronickým podáním: e-podatelna@mostek.cz
- telefonicky na tel. čísle: 499 691 208
499 691 344
499 691 276
499 691 322
Úřední hodiny
pondělí 8:00 - 13:00 14:00 - 17:00 Obecní úřad a stavební úřad středa 8:00 - 13:00 14:00 - 17:00 Obecní úřad a stavební úřad Vzor žádosti o poskytnutí informace podle zákona 106/1999 Sb.naleznete zde
Zákon č. 106/1999 Sb, o svobodném přístupu k informacím - přehled lhůt a termínů
Lhůty
- Odkaz na zveřejněnou informaci - § 6 odst. l) - 7 dnů
- Výzva k upřesnění nesrozumitelné nebo příliš obecné informace - § 14 odst. 5, písm. b) - 7 dnů
- Informace o odložení žádosti nevztahující se k působnosti povinného subjektu - § 14 odst.5, písm. c) - 7 dnů
- Poskytnutí informace žadateli - § 14 odst. 5, písm. d) - 15 dnů
- Prodloužení lhůty pro poskytnutí informace ze závažných důvodů - § 14 odst. 7) - 10 dnů
- Rozhodnutí o odvolání - § 16 odst. 3) - 15 dnů
- Upřesnění žádosti o informaci žadatele - § 14 odst. 5, písm. a) - 30 dnů
- Lhůta pro stížnost žadatele, který nesouhlasí s vyřízením žádosti způsobem uvedeným v § 6; kterému po uplynutí lhůty podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo §14 odst. 7 nebyla poskytnuta informace nebo předložena konečná licenční nabídka a nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti; kterému byla informace poskytnuta částečně, aniž bylo o zbytku žádosti vydáno rozhodnutí o odmítnutí, nebo který nesouhlasí s výší úhrady sdělené podle § 17 odst. 3 nebo s výší odměny podle § 14a odst. 2, požadovanými v souvislosti s poskytováním informací - § 16a odst. 3 – 30 dnů
- Odvolání proti rozhodnutí - § 16 odst. 1) - 15 dnů
Termíny
- Poskytování informací dle § 5 odst. 1 způsobem umožňujícím dálkový přístup (§ 5 odst. 2) - od 1.1.2001
- Poskytování informací z registrů způsobem umožňujícím dálkový přístup (§ 5 odst. 3) - od 1. 1. 2002
Postup při vyřizování žádostí o poskytnutí informace dle zákona č. 106/99 Sb., o svobodném přístupu k informacím:
Kdo může o informaci požádat
- o informaci může žádat každá fyzická nebo právnická osoba, přičemž nemusí zdůvodňovat proč o informaci žádá
Kdo informaci poskytne
- kterýkoli státní orgán nebo orgány územní samosprávy (obce)
Kdy je podání informace povinným subjektem omezeno
- Je-li požadovaná informace v souladu s právními předpisy označena za utajovanou informaci, k níž žadatel nemá oprávněný přístup, povinný subjekt ji neposkytne.
- Informace týkající se osobnosti, projevů osobní povahy, soukromí fyzické osoby a osobní údaje povinný subjekt poskytne jen v souladu s právními předpisy, upravujícími jejich ochranu.
- Pokud je požadovaná informace obchodním tajemstvím dle ust. § 17 zák. č. 513/1991 Sb., obchodního zákoníku, resp. dle ust. § 504 zák. č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, povinný subjekt ji neposkytne.
- Informace o majetkových poměrech osoby, která není povinným subjektem, získané na základě zákonů o daních, poplatcích, penzijním nebo zdravotním pojištění anebo sociálním zabezpečení povinný subjekt podle tohoto zákona neposkytne.
Další omezení práva na informace
- Povinný subjekt může omezit poskytnutí informace, pokud:
- se vztahuje výlučně k vnitřním pokynům a personálním předpisům povinného subjektu,
- jde o novou informaci, která vznikla při přípravě rozhodnutí povinného subjektu, pokud zákon nestanoví jinak; to platí jen do doby, kdy se příprava ukončí rozhodnutím, nebo
- jde o informaci poskytnutou Organizací Severoatlantické smlouvy nebo Evropskou unií, která je v zájmu bezpečnosti státu, veřejné bezpečnosti nebo ochrany práv třetích osob chráněna uvedenými původci označením „NATO UNCLASSIFIED“ nebo „LIMITE“ a v České republice je toto označení respektováno z důvodů plnění povinností vyplývajících pro Českou republiku z jejího členství v Organizaci Severoatlantické smlouvy nebo Evropské unii, pokud původce nedal k poskytnutí souhlas.
- Povinný subjekt informaci neposkytne, pokud:
- jde o informaci vzniklou bez použití veřejných prostředků, která byla předána osobou, jíž takovouto povinnost zákon neukládá, pokud nesdělila, že s poskytnutím informace souhlasí,
- ji zveřejňuje na základě zvláštního zákona a v předem stanovených pravidelných obdobích až do nejbližšího následujícího období, nebo
- by tím byla porušena ochrana práv třetích osob k předmětu práva autorského.
- Informace, které získal povinný subjekt od třetí osoby při plnění úkolů v rámci kontrolní, dozorové, dohledové nebo obdobné činnosti prováděné na základě zvláštního právního předpisu, podle kterého se na ně vztahuje povinnost mlčenlivosti anebo jiný postup chránící je před zveřejněním nebo zneužitím, se neposkytují. Povinný subjekt poskytne pouze ty informace, které při plnění těchto úkolů vznikly jeho činností.
- Povinné subjekty dále neposkytnou informace o
- probíhajícím trestním řízení,
- rozhodovací činnosti soudů, s výjimkou rozsudků,
- plnění úkolů zpravodajských služeb
- přípravě, průběhu a projednávání výsledků kontrol v orgánech Nejvyššího kontrolního úřadu,
- činnosti Ministerstva financí podle zákona o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu nebo podle zákona o provádění mezinárodních sankcí.
- Povinný subjekt neposkytne informaci, která je předmětem ochrany práva autorského nebo práv souvisejících s právem autorským (dále jen "právo autorské") , je-li v držení
- provozovatelů rozhlasového nebo televizního vysílání, kteří toto vysílání provozují na základě zvláštních právních předpisů,
- škol a školských zařízení, které jsou součástí vzdělávací soustavy podle školského zákona a podle zákona o vysokých školách,
- knihoven poskytujících veřejné knihovnické a informační služby podle knihovního zákona,
- Akademie věd České republiky a dalších veřejných institucí, které jsou příjemci nebo spolupříjemci podpory výzkumu a vývoje z veřejných prostředků podle zákona o podpoře výzkumu a vývoje, nebo
- kulturních institucí hospodařících s veřejnými prostředky, jako jsou muzea, galerie, divadla, orchestry a další umělecké soubory.
- Povinný subjekt neposkytne informaci o činnosti orgánů činných v trestním řízení, včetně informací ze spisů, a to i spisů, v nichž nebylo zahájeno trestní řízení, dokumentů, materiálů a zpráv o postupu při prověřování oznámení, které vznikly činností těchto orgánů při ochraně bezpečnosti osob, majetku a veřejného pořádku, předcházení trestné činnosti a při plnění úkolů podle trestního řádu, pokud by se tím ohrozila práva třetích osob anebo schopnost orgánů činných v trestním řízení předcházet trestné činnosti, vyhledávat nebo odhalovat trestnou činnost nebo stíhat trestné činy nebo zajišťovat bezpečnost České republiky.
Jak se o informaci žádá
Žádost o poskytnutí informace se podává
- ústně, tj osobní návštěvou na příslušném orgánu nebo dotazem provedeným pomocí telekomunikačního zařízení nebo
- písemně, a to i prostřednictvím sítě nebo služby elektronických komunikací.
Není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci poskytnutou na ústně podanou žádost za dostačující, je třeba podat žádost písemně.
Co musí písemná žádost obsahovat
- označena („žádost dle informačního zákona“; „žádost dle z. č. 106/1999 Sb.“; „žádost dle zákona o svobodném přístupu k informacím“, apod.), tj., že se žadatel domáhá poskytnutí informací podle zákona č. 106/1999 Sb.
- musí v ní být určeno, kterému povinném subjektu je určena,
- musí obsahovat u fyzické osoby: jméno, příjmení, datum narození, adresu trvalého pobytu nebo, není-li přihlášena k trvalému pobytu, adresu bydliště a adresu pro doručování, liší-li se od adresy trvalého pobytu nebo bydliště a u právnické osoby: název, identifikační číslo osoby, adresu sídla a adresu pro doručování, liší-li se od adresy sídla, která žádost podává. Adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa.
- je-li žádost učiněna elektronicky, musí být podána prostřednictvím elektronické adresy podatelny povinného subjektu, pokud ji povinný subjekt zřídil. Pokud elektronické adresy podatelny nejsou zveřejněny, postačí podání na jakoukoliv elektronickou adresu povinného subjektu.
- musí z ní být patrno o jakou informaci se žádá.
- neobsahuje-li žádost uvedené údaje, povinný subjekt posoudí ve smyslu ust. § 14 odst. 5 zákona žádost a:
- brání-li nedostatek údajů o žadateli podle odstavce 2 postupu vyřízení žádosti o informaci podle tohoto zákona, zejména podle § 14a nebo 15, vyzve žadatele ve lhůtě do 7 dnů ode dne podání žádosti, aby žádost doplnil; nevyhoví-li žadatel této výzvě do 30 dnů ode dne jejího doručení, žádost odloží,
- v případě, že je žádost nesrozumitelná, není zřejmé, jaká informace je požadována, nebo je formulována příliš obecně, vyzve žadatele ve lhůtě do sedmi dnů od podání žádosti, aby žádost upřesnil, neupřesní-li žadatel žádost do 30 dnů ode dne doručení výzvy, rozhodne o odmítnutí žádosti,
- v případě, že požadované informace se nevztahují k jeho působnosti, žádost odloží a tuto odůvodněnou skutečnost sdělí do 7 dnů ode dne doručení žádosti žadateli,
Jaký bude postup povinného subjektu
- Pokud povinný subjekt žádosti, byť i jen zčásti, nevyhoví, vydá ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí o odmítnutí žádosti, popřípadě o odmítnutí části žádosti (dále jen "rozhodnutí o odmítnutí žádosti"), s výjimkou případů, kdy se žádost odloží.
- Povinný subjekt žádost odloží, pokud:
- se požadované informace nevztahují k jeho působnosti a tuto odůvodněnou skutečnost sdělí do 7 dnů ode dne doručení žádosti žadateli,
- bránil nedostatek údajů o žadateli postupu vyřízení žádosti o informaci podle tohoto zákona, zejména podle § 14a nebo 15, povinný subjekt vyzval žadatele ve lhůtě do 7 dnů ode dne podání žádosti, aby žádost doplnil, avšak žadatel nevyhověl této výzvě do 30 dnů ode dne jejího doručení.
- Nevydá-li povinný subjekt rozhodnutí o odmítnutí žádosti, nebo pokud povinný subjekt žádost neodloží, poskytne informaci v souladu se žádostí ve lhůtě nejpozději do 15 dnů ode dne přijetí žádosti nebo ode dne jejího doplnění.
Co když povinný subjekt žádosti nevyhoví
- pokud povinný subjekt, byť i jen z části, nevyhoví, vydá o tom ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí, které se doručí do vlastních rukou žadatele
- proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti může podat odvolání, a to nejpozději do 15 dnů od jeho doručení
Komu se odvolání posílá
- odvolání se podává u subjektu, který vydal rozhodnutí o odmítnutí žádosti
Kdo o odvolání rozhodne
- o odvolání rozhoduje orgán (příslušný krajský úřad), který je nejblíže nadřízeným povinného subjektu, který rozhodnutí vydal
- ten, kdo o odvolání rozhoduje, tak musí učinit ve lhůtě do 15 dnů od předložení odvolání tím, kdo rozhodnutí vydal
- proti rozhodnutí odvolacího orgánu se již nelze odvolat. Lze však podat návrh na přezkoumání takového rozhodnutí u příslušného soudu.
-
- 10. Příjem podání a podnětů
Písemné žádosti, stížnosti, návrhy, podněty a další podání týkající se samostatné a přenesené působnosti obce Mostek adresujte na poštovní adresu: Obec Mostek, Mostek 34, 544 75 Mostek
Žádosti, stížnosti, návrhy, podněty a další podání v elektronické formě: podatelna@mostek.cz - Fax: +420 499 691 344.
Více informací k elektronickému podání naleznete zdeMísto osobního podání písemných žádostí, stížností, návrhů, podnětů a dalších podání:
podatelna Obecního úřadu Mostek, Mostek 34, 544 75 MostekÚstní žádosti, stížnosti, návrhy, podněty a další podání adresujte příslušným zaměstnancům Obce Mostek.
Žádosti, stížnosti, návrhy, podněty a další podání mohou být předloženy volnou formou, není-li na konkrétní typ podání předepsán formulář. Formuláře obce Mostek naleznete zde.
Podání petice se řídí petičním zákonem v platném znění.
-
- 11. Předpisy
-
- 11.1 Nejdůležitější používané předpisy
Přehled předpisů, podle nichž obecní úřad ve věci poskytování informací rozhoduje
- zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění
(upravuje postavení oprávněného a povinného subjektu při vyřizování žádostí o poskytnutí informací, postup při rozhodování a poskytnutí informací a oprávnění žadatele v případě odmítnutí informací). - zákon č. 167/2012 Sb., kterým se mění zákon č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu a o změně některých dalších zákonů (zákon o elektronickém podpisu), ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony
(Tento zákon upravuje používání elektronického podpisu, poskytování souvisejících služeb, kontrolu povinností stanovených tímto zákonem a sankce za porušení povinností stanovených tímto zákonem). - zákon č. 500/2004 Sb., Správní řád, v platném znění
(upravuje postup orgánů moci výkonné, orgánů územních samosprávných celků a jiných orgánů, právnických a fyzických osob, pokud vykonávají působnost v oblasti veřejné správy). - zákon č. 128/2000 Sb. o obcích
- zákon č. 133/2000 Sb. o evidenci obyvatel a rodných číslech
- zákon č. 565/1990 Sb. o místních poplatcích
- zákon č. 200/1990 Sb. o přestupcích
- zákon č. 183/2006 Sb. o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon)
- Platné obecně závazné vyhlášky naleznete zde
- Usnesení ze zasedání zastupitelstva obce zde
- Ministerstvo vnitra zveřejňuje stejnopis Sbírky zákonů a Sbírky mezinárodních smluv v souladu s § 12 zákona 309/1999 Sb., o Sbírce zákonů a o Sbírce mezinárodních smluv - veškeré výše uvedené zákony naleznete zde
- zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění
-
- 11.2 Vydané právní předpisy
Obec Mostek vydává obecně závazné vyhlášky, které mají povahu právních předpisů. Vznikem a účinky se tyto právní akty odlišují. Jedná se o statutární předpisy (statuty), vnitřní předpisy (interní instrukce, směrnice, pokyny), veřejné vyhlášky a jiná opatření. Tyto dokumenty jsou k dispozici k nahlédnutí na úřední desce v sekci vyhlášky a nařízení.
-
- 12. Úhrady za poskytování informací
-
- 12.1 Sazebník úhrad za poskytování informací
Obecní úřad je oprávněn požadovat úhradu nákladů spojených s vyhledáváním informací, např. za přímou mzdu pracovníka, pořizování kopií a technických nosičů dat a odesílání informací, přičemž vydání informace se může podmínit zaplacením úhrady nebo zálohy.
Sazebník úhrad a licenčních odměn za poskytování informací Obcí Mostek od roku 2012 naleznete zde
-
- 12.2 Rozhodnutí nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací
- Žadatel může podat na postup při vyřizování žádosti o informaci stížnost, pokud nesouhlasí s výší úhrady sdělené žadateli písemně povinným subjektem před podáním informace nebo nesouhlasí s výší odměny za oprávnění užít informaci na základě licenční smlouvy. Stížnost lze podat písemně nebo ústně, a to u povinného subjektu. O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán. V současné době nejsou vydána žádná usnesení nadřízeného orgánu týkajících se těchto stížností.
-
- 13. Licenční smlouvy
-
- 13.1 Vzory licenčních smluv
Má-li být informace, která je předmětem ochrany práva autorského, poskytnuta na základě licenční nebo podlicenční smlouvy a majetková práva k předmětu ochrany práva autorského vykonává povinný subjekt, který není uveden v § 11 odst. 5 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, postupuje se ve věcech neupravených tímto zákonem podle autorského zákona.
-
- 13.2 Výhradní licence
- V současné době nejsou pro Obec Mostek poskytnuty žádné výhradní licence podle § 14a odst. 4 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
-
- 14. Výroční zpráva podle zákona o svobodném přístupu k informacím
Výroční zpráva dle zákona č. 106/1999 Sb. za rok 2007 Datum vložení: 16.09.2015
Výroční zpráva dle zákona č. 106/1999 Sb. za rok 2008 Datum vložení: 02.01.2017
Výroční zpráva dle zákona č. 106/1999 Sb. za rok 2009 Datum vložení: 02.01.2017
Výroční zpráva dle zákona č. 106/1999 Sb. za rok 2010 Datum vložení: 02.01.2017
Výroční zpráva dle zákona č. 106/1999 Sb. za rok 2011 Datum vložení: 02.01.2017
Výroční zpráva dle zákona č. 106/1999 Sb. za rok 2012 Datum vložení: 02.01.2017
Výroční zpráva dle zákona č. 106/1999 Sb. za rok 2013 Datum vložení: 02.01.2017
Výroční zpráva dle zákona č. 106/1999 Sb. za rok 2014 Datum vložení: 02.01.2017
Výroční zpráva dle zákona č. 106/1999 Sb. za rok 2015 Datum vložení: 02.01.2017
Výroční zpráva dle zákona č. 106/1999 Sb. za rok 2016 Datum vložení: 02.01.2017
Výroční zpráva dle zákona č. 106/1999 Sb. za rok 2017 Datum vložení: 03.01.2019
Výroční zpráva dle zákona č. 106/1999 Sb. za rok 2018 Datum vložení: 03.01.2019
Výroční zpráva dle zákona č. 106/1999 Sb. za rok 2019 Datum vložení: 23.01.2020
Výroční zpráva dle zákona č. 106/1999 Sb. za rok 2020 Datum vložení: 21.01.2021
Výroční zpráva dle zákona č. 106/1999 Sb. za rok 2021 Datum vložení: 10.01.2022
-
- Poskytnuté informace
8.3 Poskytnuté informace
17.1 Rozsudky
Opis podstatných částí každého rozsudku soudu ve věci přezkoumání zákonnosti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace:
- doposud nebyl žádný rozsudek vydán17.2 Výdaje na soudy
Přehled všech výdajů, které povinný subjekt vynaložil v souvislosti se soudními řízeními o právech a povinnostech podle tohoto zákona, a to četně nákladů na své vlastní zaměstnance a nákladů na právní zastoupení:
- doposud nebyly vynaloženy žádné výdaje18. Rejstříky
19. Registry, veřejné zakázky, smlouvy
19.1 Registr oznámení
Registr oznámení o činnostech, oznámení o majetku a oznámení o příjmech, darech a závazcích, dle zákona č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů a zákona 14/2017 Sb. (dále jen "registr"), ukládá veřejným funkcionářům oznamovat skutečnosti, které umožňují veřejnou kontrolu majetku nabytého za dobu výkonu funkce a dalších příjmů, darů nebo jiného prospěchu, získaných za dobu výkonu funkce, případně finančních závazků, které veřejný funkcionář má.
Registr je veřejný a každý má právo do něj bezplatně nahlížet a pořizovat si z něj opisy a výpisy. Registr je fyzicky uložen na obecním úřadě. Nahlížení do registru je možné i v elektronické podobě prostřednictvím veřejné datové sítě.
Podrobné informace o legislativě vztahující se k nahlížení do registru oznámení naleznete v Zákoně 14/2017 Sb.
19.3 Veřejné zakázkyUveřejnění veřejných zakázek naleznete zde19.3 Registr smluvRegistr smluv naleznete zde19.3 Veřejnoprávní smlouvyVeřejnoprávní smlouvy obce Mostek naleznete zde
-
- Popisy úkonů orgánu veřejné moci - životní situace
Návody pro řešení životních situací naleznete na www.portal.gov.cz v rozsáhlé sekci životní situace.
Jak se zachovat v různých životních situacích - manželství, registrované partnerství, matriky, rodná čísla, evidence obyvatel, trvalý pobyt, státní občanství ČR, zbraně a střelivo, lustrace, zprostředkování kontaktu naleznete na odkaze Občan na úřadě
Máte-li konkrétní problém a potřebujete řešit svou životní situaci, můžete ji řešit:
- přímo na Obecním úřadě v Mostku (rádi Vám budeme nápomocni)
- na Městském úřadě ve Dvoře Králové nad Labem (obec s rozšířenou působností).Výběr ze životních situací:
Osobní doklady (nutno řešit na ORP Dvůr Králové nad Labem)
Sociální věci (ORP Dvůr Králové nad Labem)
Rodina (ORP Dvůr Králové nad Labem)
-
- Formuláře
- Formuláře
-
- Opravné prostředky
Co když orgán žádosti nevyhoví
Odvolání
- Proti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti lze podat odvolání, a to nejpozději do 15 dnů od jeho doručení.
- Odvolání se podává u orgánu, který vydal rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
- O odvolání rozhoduje orgán, který je nejblíže nadřízeným tomu orgánu, který rozhodnutí vydal nebo měl vydat.
- Ten, kdo o odvolání rozhoduje, tak musí učinit ve lhůtě do 15 dnů od předložení odvolání povinným subjektem.
- Proti rozhodnutí odvolacího orgánu se již nelze odvolat. Lze však podat návrh na přezkoumání takového rozhodnutí u příslušného soudu.
Stížnost
- Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace (dále jen "stížnost") může podat žadatel,
- který nesouhlasí s vyřízením žádosti způsobem uvedeným v § 6,
- kterému po uplynutí lhůty podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst. 7 nebyla poskytnuta informace nebo předložena konečná licenční nabídka a nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti,
- kterému byla informace poskytnuta částečně, aniž bylo o zbytku žádosti vydáno rozhodnutí o odmítnutí, nebo
- který nesouhlasí s výší úhrady sdělené podle § 17 odst. 3 nebo s výší odměny podle § 14a odst. 2, požadovanými v souvislosti s poskytováním informací.
- Stížnost lze podat písemně nebo ústně; je-li stížnost podána ústně a nelze-li ji ihned vyřídit, sepíše o ní povinný subjekt písemný záznam.
- Stížnost se podává u povinného subjektu, a to do 30 dnů ode dne
- doručení sdělení podle § 6, § 14 odst. 5 písm. c) nebo § 17 odst. 3,
- uplynutí lhůty pro poskytnutí informace podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst. 7.
- O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán.
- Povinný subjekt předloží stížnost spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu do 7 dnů ode dne, kdy mu stížnost došla, pokud v této lhůtě stížnosti sám zcela nevyhoví tím, že poskytne požadovanou informaci nebo konečnou licenční nabídku, nebo vydá rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
- Nadřízený orgán o stížnosti rozhodne do 15 dnů ode dne, kdy mu byla předložena.
Formulář
Pro podání opravného prostředku není vytvořen žádný formulář. Opravný prostředek lze buď podat písemně nebo ústně do protokolu. Z podání musí být zřejmé, kdo jej činí a proti jakému rozhodnutí je podání učiněno.